ازدواج

ازدواج

وبلاگی پیرامون مشکلات جنسی
ازدواج

ازدواج

وبلاگی پیرامون مشکلات جنسی

زن داری

1 -روزی از میلتون؛ شاعر معروف انگلیسی پرسیدند : چرا ولیعهد انگلستان می تواند در چهارده سالگی بر تخت سلطنت بنشیند و سلطنت کند ؛ اما تا هیجده سال نداشته باشد نمی تواند ازدواج کند ؟؟

گفت : بخاطر اینکه اداره کردن یک مملکت از اداره کردن یک زن بمراتب آسان تر است !!!

سن ازدواج

بالارفتن سن ازدواج تبعات بسیار تکان دهنده ای دارد مخصوصا وقتی هیچ راه قانونی دیگری برای تخلیه ی جنسی نباشد . هیچ شکی نیست که انسان در برابر فوران غریزه ی جنسی ضعیف است . اگه غریزه خاموش باشد آدم راحت است و حتی شاید لذت هم ببرد اما امان از فوران کوه آتشفشان که همه چیز را می سوزاند . جوان و غیر جوان تحریک شده هرکاری می کند از تجاوز گرفته تا آدم کشی و بداخلاقی و غیظ و خشم و ......................... 

 

روش انجام ازدواج موقت

روش انجام ازدواج موقت به صورت خلاصه و کاربردی
  1. نیت قلبی برای انجام ازدواج موقت.
  2. تعیین مدت ازدواج.
  3. تعیین مهریه زوجه.
  4. خواندن صیغه عقد به زبان عربی و بصورت صحیح (بهتر است صیغه به زبان عربی خوانده شود اما اگر نمیتوانند به عربی صحیح بخوانند، می‌توانند بصورت فارسی صیغه را بخوانند).
  • نحوه خواندن صیغه عقد موقت به زبان عربی:
    • ابتدا دختر بگوید: زَوَّجْتُکَ نَفْسی فِی الْمُدَّةِ الْمَعْلُومَةِ عَلَی الْمَهْرِ الْمَعْلُوم .
    • و سپس پسر بگوید: قَبِلْتُ.
  • نحوه خواندن صیغه عقد به زبان فارسی:
    • ابتدا دختر بگوید: من خودم را به همسری تو در مدت معین با مهر معین درآوردم.
    • و سپس پسر بگوید: قبول کردم.

ازدواج موقت

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، بـررسـى و مـطالعه اى دقیق در مورد مسائل حقوقى اسلام این حقیقت را آشکار می سازد که قوانین اسلام بر پایه نیازمندی هاى انسان در تمامی شوون مختلف زندگى وضع شده و متناسب با احتیاجات بشر است.

مجید ابهری، آسیب شناس در این رابطه به خبرنگار اجتماعی برنا می گوید: با توجه به تشویق جوانان مجرد و بانوانی که شرایط ازدواج موقت را دارند، گسترش آمار ازدواج موقت قانونی باعث دلگرمی است. چرا که هر چقدر این سنت الهی گسترش یابد از فحشا و فساد کاسته خواهد شد.

وی افزود: ازدواج موقت قانونی از آن جهت از نگاه اجتماعی پسندیده است که اگر فرزندی در این رهگذر متولد شود، از پدری مشخص بوده و تکلیف او نیز روشن است.

ابهری همچنین تصریح کرد: ازدواج موقت به عنوان یک راه حل اخلاقی و مشروع برای مدیریت جنسی افراد مجرد و مردان متاهلی که مشکلات زناشویی دارند، تجویز شده است.

وی اظهار داشت: بنابراین مردانی که هیچ گونه مشکلی نداشته و زندگی آنها در مسیر عادی و طبیعی است، لزومی ندارد به سراغ این مساله بروند. اگر قرار باشد این سنت الهی وسیله ای برای توجیه تنوع طلبی در مردان متاهل شده و ابزاری برای آزار بانوانی که هیچ گونه مشکل رفتاری و جسمی ندارند باشد، رسانه ها باید در این زمینه اطلاع رسانی کرده و ضمن آگاه سازی خانواده ها به وظیفه خود عمل نماید.

این آسیب شناس تصریح کرد: مدیریت غریزه جنسی اگر مورد توجه و عمل قرار نگیرد، هر روز شاهد خشونت های جنسی، قتل ها، تجاوزها، سقط جنین ها و کودکان ره­یافت خواهیم بود.

بنابراین به جای انتقاد و حمله به این روش و سنت الهی و بیان نکات غیراخلاقی درباره آن، باید به فکر ساماندهی مدیریت غریزه جنسی و چارچوب بندی ازدواج موقت در جامعه باشیم.

ابهری گفت: به نظر اینجانب اینکه یک روز گفته می شود مردان متاهل اجازه صیغه کردن دارند و یا دختران مجرد بدون اجازه پدر می توانند صیغه شوند، تهاجماتی است که از سوی افرادی صورت می گیرد که یا باورهای دینی را کم ارزش می شمارند و یا اعتقادی به معیارهای اخلاقی و اجتماعی ندارند، وگرنه درصورت اجرای درست و منطقی ازدواج موقت برای جوانان مجرد، شاهد کاهش آزارهای خیابانی و ناهنجاری های گفته شده در بالا خواهیم بود.


پیشنهاد دوست پسر و سردرگمی های دختر

روش شناخت برای ازدواج 

 

گامهای اولیه دوستی هایی که امروزه رواج دارند :

ادامه مطلب ...